مهمترین کاربردهای پلی کربنات در خانه و ساختمان

لنز پلی کربنات
بررسی مهمترین دلایل استفاده از پلی کربنات در لنزها
فوریه 5, 2020
گرانول پلی کربنات
بررسی عوامل تاثیر گذار بر فروش گرانول پلی کربنات
فوریه 10, 2020

مهمترین کاربردهای پلی کربنات در خانه و ساختمان

پلی کربنات در ساختمان

در این مطلب به بررسی نقش پلی کربنات و مهمترین کاربردهای این ماده در خانه و ساختمان سازی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. همچنین پیشتر به بررسی مهمترین دلایل استفاده از پلی کربنات در لنزها پرداختیم که می توانید با مراجعه به مطلب قبلی، این مقاله را بخوانید.

چرا از پلی کربنات در ساختمان ها استفاده می شود؟

عمارتهای صورتی و آبی بنا شده در کنار رودخانه ی تیمز، دیواره های درخشان و چشمگیر گالری سائو پائولو و یک نمای عایق کاری شده در خانه های قدیمی شمال شرقی اسپانیا؛ همه ی این ساختمان ها چه ویژگی مشترکی دارند؟

پاسخ پلی کربناتها است. در گذشته از یک ماده ی اصلی در گلخانه ها و سقف ها استفاده می شد و اکنون از پلی کربنتها برای ساختن خانه و سازه های مختلف استفاده می شود. گذشته از جنبه های زیباشناختی که این ماده در ساختمان سازی به همراه دارد، پلی کربناتها دارای ویژگی های دیگری هستند که می تواند به افزایش جذابیت این ماده به معماران کمک کند.

در این مطلب به 3 مزیت استفاده از پلی کربناتها در ساخت و ساز اشاره خواهیم کرد:

انعطاف پذیر

پلی کربناتها ترموپلاستیکی هستند که دارای انواع خواص و مزیت ها می باشند. می توان از آنها به راحتی و آسانی در شکل ها و ساختارهای مختلف استفاده کرد و می تواند در محلی سرد شود تا یک سطح خمیده و پیچ دار را شکل دهد. از آنجا که این ماده ترموپلاستیک می باشد، می تواند گرم، سرد و دوباره گرم شود. این امر بدین معناست که پلی کربناتها 100% قابلیت بازیافت را دارند.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
مهمترین کاربردهای پلی کربنات مشکی

مقاوم در برابر لرزش و شکستگی

در مقایسه با شیشه یک ورق پلی کربنات جامد فشرده سازی بیشتری دارد. هنگام حمل و نقل، کنترل و نصب هر پروژه ای این نکته بسیار مفید واقع می شود. هنگامی که ساختمان ساخته شود، پلی کربناتها مقاومت بیشتری را در برابر طوفان از خود نشان می دهند. این مقاومت بیشتر از مقاومت شیشه در برابر فشارهای دیگر می باشد.

پلی کربنات

مقاومت پلی کربناتها در برابر لرزش و شکستگی باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری می شود.

وزنی کمتر از شیشه

با توجه به چگالی 1200 کیلوگرمی پلی کربناتها در مقایسه با چگالی 2800 کیلوگرمی شیشه، این ماده در طراحی ساختمان ها مزایای بیشتری ارائه می دهد. حمل و نقل، بالابری و مانور در محل همگی راحت و آسان شده و بالقوه امنیت بیشتری را ایجاد می کند.

امیدواریم از مطلبی که در خصوص پلی کربنات و استفاده از این محصول در سازه و ساختمان سازی برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

02165432758