بازیافت پلی آمید چگونه انجام می شود؟

فروش پلی آمید با قیمت مناسب
فروش پلی آمید با قیمت مناسب
ژوئن 22, 2021
قیمت پلی آمید
قیمت پلی آمید در سال 1400
آگوست 25, 2021

بازیافت پلی آمید چگونه انجام می شود؟

بازیافت پلی آمید

آیا از نحوه بازیافت پلی آمید اطلاع دارید؟ پلی آمید چه ویژگی هایی دارد؟ در مطالب قبل شما را با نحوه فروش پلی آمید آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص بازیافت پلی آمید اطلاعاتی به دست آورید.

پلی آمید پلیمری است که حاوی مونومرهای آمید است که توسط پیوندهای پپتیدی به یکدیگر متصل شده اند. آنها می توانند به طور طبیعی و مصنوعی رخ دهند. نمونه هایی از این پروتئین ها مانند ابریشم و پشم است و می توان آنها را از طریق سنتز فاز جامد و پلیمریزاسیون رشد گام به صورت مصنوعی ساخت، از جمله می توان به آرامیدها، نایلون ها و سدیم پلی آپارات اشاره کرد.

نحوه بازیافت پلی آمید

از پلی آمیدها به دلیل استحکام و دوام بالا معمولاً در خودروها، منسوجات، لباس ورزشی و فرش استفاده می شود. PA 6 همچنین به عنوان نایلون 6 شناخته می شود. Paul Schlack در IG Farben این پلیمر را تولید کرد که با پلیمریزاسیون با باز شدن حلقه تشکیل می شود. این یک پلی آمید نیمه کریستالی است و در سال 1952 به مارک تجاری Perlon داده شد.

خصوصیات شیمیایی و فیزیکی PA6

ساختار مولکولی پلی آمید شامل گروههای CONH است که توسط بخشهای آلیفاتیک خطی مبتنی بر گروه متیلن مرتبط هستند. تبلور، سفتی، مقاومت حرارتی و مقاومت رزین های پلی آمید به دلیل جاذبه بین زنجیره ای قوی ناشی از قطبیت گروه آمید است.

PA 6 دارای نقطه ذوب کمتری نسبت به PA 66 و دامنه دمای پردازش وسیع تری است. در مقایسه با PA 66 از مقاومت حلال و مقاومت بالاتری برخوردار است. با این حال، جذب رطوبت بیشتری دارد.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
خرید و فروش پلی آمید با قیمت مناسب

جذب رطوبت بر تعدادی از خصوصیات تأثیر می گذارد که باید در هنگام طراحی رزین مورد توجه قرار گیرند. تعدادی از اصلاح کننده ها برای افزایش خواص مکانیکی اضافه می شوند. شیشه پرکننده ای است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت در برابر ضربه با افزودن الاستومرهایی مانند SBR یا EPDM بهبود می یابد.

بازیافت پلی آمید

فرآیند ساخت PA 6

پلی آمید 6 ترجیحاً با روشی مداوم تولید می شود. برای یک برنامه تولید انعطاف پذیرتر و فقط برای ظرفیت های کوچک، عملکرد دسته ای توصیه می شود. به منظور دستیابی به تولید انعطاف پذیر پلیمر چسبناک متوسط ​​تا زیاد، در حال حاضر کاپرولاکتام با یک کاتالیزور در یک مرحله دو مرحله پلیمریزه می شود.

استخراج، خشک کردن و تولید تراشه برای محصولات با ویسکوزیته بالا و متوسط ​​مشابه است. برای تولید تراشه، انواع مختلف گرانولاتورهای زیر آب ترجیحاً ذوب می شوند. استخراج باقیمانده الیگومرها و کاپرولاکتام در یک ستون شستشوی چند لوله ای یا تک لوله انجام می شود که در آن تصفیه چیپس در یک جریان متقابل با آب گرم انجام می شود.

طراحی خاص Zimmer، نسبت آب به تراشه و در نتیجه داشتن مقدار زیادی عصاره در آب شستشو را امکان پذیر می سازد، بنابراین از این طریق در نیروگاه بازیابی کاپرولاکتام صرفه جویی می شود.

سیستم خشک کردن شامل یک حلقه بسته برای گردش مجدد نیتروژن و مناطق توزیع گاز جداگانه با طراحی پیشرفته از جمله سیستم تصفیه و در نتیجه مصرف کمتر نیتروژن تازه است. در صورت نیاز، سایر مواد افزودنی و یا اصلاح کننده ها یا اکسید تیتانیوم متناسب با مقادیر کپرولاکتام به عنوان محلول یا سوسپانسیون های آبی قبل از پلیمریزاسیون به کپرولاکتام خورانده می شوند.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
قیمت پلی آمید در جهان

همچنین می توان سیستم خشک کن را برای خشک شدن ترکیبی یا پلی کندسانساسیون حالت جامد طراحی کرد تا ویسکوزیته نسبی تراشه ها را در محدوده وسیعی افزایش دهد. نیاز به بازیابی الیگومرها و مونومرهای محلول در آب در هنگام استخراج است زیرا واکنش پلیمریزاسیون پلی آمید 6 به تبدیل 90٪ محدود می شود. آب استخراج همراه با مواد زائد جامد حاصل از سیستم تولید کلی دوباره فرآوری می شود، این یک روش اقتصادی برای بازیابی کاپرولاکتام است.

مراحل اصلی بازیابی کاپرولاکتام است

  • تبخیر چند مرحله ای / تک مرحله ای
  • جدایی الیگومر
  • دفع پلیمر شدن
  • درمان شیمیایی
  • تقطیر

برای تهیه برترین انواع پلی آمید با کارشناسان ما با شماره تلفن 02165432758 در تماس باشید.

02165432758