بررسی مهمترین دلایل استفاده از پلی کربنات در لنزها

پلی کربنات
مهمترین مزایا و کاربردهای پلی کربنات
فوریه 3, 2020
پلی کربنات در ساختمان
مهمترین کاربردهای پلی کربنات در خانه و ساختمان
فوریه 8, 2020

بررسی مهمترین دلایل استفاده از پلی کربنات در لنزها

لنز پلی کربنات

اگر با پلی کربنات آشنایی کافی را ندارید، پیشنهاد می کنیم تا این مطلب را تا آخر دنبال کنید و از دلایل استفاده از این محصول برای لنزها آگاه شوید. پیشتر به بررسی مهمترین مزایا و کاربردهای پلی کربنات پرداختیم که می توانید با مراجعه به مقاله ی قبلی، این مطلب را بخوانید.

دلایل استفاده از پلی کربنات در لنزها چه می باشد؟

پلی کربناتها نوع خاصی از پلاستیک ها می باشند. در سال 1953 توسط دکتر هرمان شنل و دکتر دانیل فاکس اختراع شد. علاوه بر استفاده از این محصول در لنزها، در تولیدات دیگری مانند سی دی، دی وی دی، لنزهای ماشین و غیره استفاده می شود. این ماده بسیار قوی بوده و در لنزها به عنوان ماده ی اولیه استفاده می گردد.

مزایا و ویژگی های پلی کربناتها

همانطور که گفته شد از این محصول به عنوان ماده ی اولیه در ساخت و تولید لنز استفاده می شود. اما این محصول چه مزیت هایی دارد که کاربرد آن فراگیر و گسترده است؟ از مزیت های پلی کربناتها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمنی

پلی کربناتها در لنزها تقریبا ناگسستنی می باشند. یک مطالعه ی منتشر شده در مجله ی انجمن پزشکان امریکایی تصریح کرد که لنزهای پلی کربنات نسبت به دیگر لنزهایی که از پلاستیک یا شیشه ساخته شده اند، مقاوم تتر و ضد ضربه می باشند. این مقاله تاکید دارد که ضربه و فشار باعث خورد شدن و یا شکستگی نمی شود.

سبک وزن و نازک بودن

یکی از بزرگترین مزایایی که پلی کربناتها دارند این است که لنزها را نازک تر و سبک وزن تر می سازند. این امر لنزها را  برای کسانی که نیاز روزمره به لنزها دارند، ایده آل می سازد.عینک ها سبک تر و نازک تر می شوند و احتمال آسیب به بینی و صورت را کاهش می دهند. همچنین برای استفاده و پوشیدن روزمره مناسب می شوند.

پلی کربنات

محافظت در برابر اشعه ی فرابنفش

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های فرابنفش و نور خورشید آفتاب باعث آسیب به چشم ها می شود. این مسئله می تواند سبب آب مروارید و سایر مشکلات برای چشم ها شود. اما لنزهای پلی کربنات در برابر اشعه های فرابنفش مقاوم بوده و از چشم در برابر این اشعه ها محافظت می کند. برخلاف دیگر لنزها، لنزهای پلی کربناتی به محافظ دیگری در برابر آفتاب نیاز ندارند.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
راهنمای کوتاهی برای خرید تور ماهیگیری

امیدواریم از مطلبی که در خصوص پلی کربنات و دلیل استفاده ازآن ها در لنزها برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

02165432758