راهنمای کوتاهی برای خرید تور ماهیگیری

قیمت پلی پروپیلن
بررسی قیمت پلی پروپیلن و مهم ترین ویژگی های آن
سپتامبر 19, 2019
قیمت پلی آمید
بررسی قیمت پلی آمید و مهم ترین ویژگی های آن
اکتبر 8, 2019

راهنمای کوتاهی برای خرید تور ماهیگیری

اندازه سوراخ تور ماهیگیری

برای تجربه یک ماهیگیری خوب باید هنگام خرید تور ماهیگیری نکات مهمی را در نظر بگیرید. در مطالب قبلی به نکاتی مهم در تهیه تور ماهیگیری اشاره کردیم.

در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی برای خرید تور ماهیگیری در اختیار شما قرار دهیم.

نکاتی درباره خرید تور ماهیگیری مناسب

داشتن تور مناسب برای ماهیگیری از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است. یک تور مناسب هم برای سالم نگهداشتن طعمه و ماهی لازم است و هم برای محافظت از شما در برابر خطرات احتمالی.

تور ماهیگیری پلاستیکی

جنس توری

در ابتدا در نظر داشته باشید که شما توری نیاز دارید که به ماهی آسیب نرساند. بنابراین جنس توری مناسب را انتخاب کنید. بهترین گزینه توری با روکش نایلونی یا لاستیکی است. جنس این تورها نرم است و شما میتوانید به راحتی ماهی را از داخل آن درآورید. تورهایی که روکش نایلونی ندارند سفت تر هستند و به غیر از اینکه خارج کردن ماهی از داخل آنها دشوار است، به پولک و پوست ماهی هم آسیب میرسانند.

اندازه سوراخ های تور

هنگام خرید تور ماهیگیری لازم است به اندازه سوراخ های تور توجه داشته باشید. اندازه این سوراخ ها در بعضی تورها به 2.5 سانتی متر هم میرسد. اگر میخواهید در مسیل های کوچک ماهیگیری کنید به توری با سوراخ های بزرگ نیاز ندارید. گاهی اوقات ماهی در سوراخ های بزرگ تور گیر میکند و آسیب میبیند. اگرچه بزرگ بودن سوراخ های تور به حرکت راحت تر آن داخل آب کمک میکند و فرایند ماهیگیری آسان تر میشود.

اندازه دسته تور ماهیگیری

اندازه دسته تور

نکته مهم دیگر در خرید تور ماهیگیری توجه به دسته تور است. دسته های کوتاه برای تورهای کوچک در آبهای سطحی و همچنین ماهیگیری در قایق مناسب هستند. زمانیکه محل گرفتن ماهی فاصله زیادی با شما نداشته باشد.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
نکاتی مهم در خرید تور ماهیگیری

دسته های بلند تر برای ماهیگیری در آبهای عمیق و پرموج مناسب هستند. بعضی از تورهای دسته بلند حتی به عمقی حدود هشت پا زیر آب هم میرسند و حتی اگر ماهی از شما فاصله هم داشته باشد میتوانید به راحتی آن را به تله بیاندازید.

02165432758