پلی کربنات چیست و چه ویژگی هایی دارد

پلی کربنات
مهمترین کاربردهای پلی کربنات مشکی
دسامبر 22, 2019
گرانول پلی کربنات
مهمترین ویژگی های گرانول پلی کربنات چیست
دسامبر 29, 2019

پلی کربنات چیست و چه ویژگی هایی دارد

ویژگی های پلی کربنات

در این مطلب بر آن هستیم تا برای شما از پلی کربنات و ویژگی های مهم این ماده بگوییم. با ما همراه باشید. پیشتر نیز به بررسی مهمترین کاربردهای پلی کربناتِ مشکی پرداختیم. در صورت تمایل می توانید با مراجعه به بخش مقالات، این مطلب را بخوانید.

ویژگی های پلی کربنات

پلی کربنات پلیمر ترمو پلاستیک می باشد و با دوام است. همچنین از ویژگی های این ماده می توان به سخت بودن و انتقال مواد اشاره کرد. از مهمترین خصوصیت این ماده ی پر کاربرد، مقاومت بالای آنها است. این ماده 250 برابر بیش از شیشه مقاوم تر بوده و برای همین است که اغلب از آن برای شیشه بری امن استفاده می شود.

علاوه بر استقامت بالای این ماده، می توان به راحتی آن را با دستگاه ماشین بری، برش داد. برای مثال با حفاری و اره، برش این ماده انجام می شود. بدون نیاز به کار سخت نیز می تواند سرد کاری شود.

خصوصیات منفی

متاسفانه این ماده نسبت به شیشه ی معمولی حساسیت بیشتری به خراش داده شدن دارد اما اگر آنها را خراش دهید، می توانید به راحتی خراش را صیقل داده و از بین ببرید.

کاربردها

برخی از کاربردهای این ماده عبارتند از: استفاده در لنزهای چشمی، تجهیزات پزشکی، قطعات اتوماتیکی، لامپ های ال ای دی، قالبی مناسب برای ریخته گری سیلیکون و اورتان، اتصالات محافظتی، گلخانه ای و در بعضی موارد در سی دی ها، دی وی دی ها، و سی دی های بلوری.

پلی کربنات

این ماده در برابر گرما مقاومت بالایی داشته و می تواند در شکل گیری و قالب گرفتن بدون هیچ آسیبی کار کند. در مقایسه با دیگر ترموپلاستیک ها می تواند تا نقطه ی ذوب برسد، سرد شود و بدون هیچ فروکاستی دوباره گرم گردد.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
پلی آمید الیاف دار چیست؟

امیدواریم از مطلبی که درباره ی ویژگی ها و چیستی پلی کربنات برای شما آماده کردیم، راضی بوده باشید.

02165432758