پلی آمید
پلی آمید چیست؟
اکتبر 20, 2019
خرید تور ماهیگیری
هرآنچه که پیش از خرید تور ماهیگیری باید بدانید
اکتبر 30, 2019

پلی آمید الیاف دار چیست؟

پلی آمید الیاف دار

پلی آمید الیاف دار به واژه ای باز می گردد که برای اشاره به انواع الیاف های ساخته شده از پلی آمید مونومرها، اطلاق می گردد. معروف ترین پلی آمید الیاف دار نایلون است اما انواع پلی آمیدها با یکدیگر تفاوت های کوچکی دارند. برای خواندن مطلب پلی آمید چیست؟ می توانید به سایت مراجعه کنید.

درحالیکه این نوع از الیاف ها از کربن اصلی تشکیل شده اند، تماما شیمیایی هستند، و این بدان معناست که طبییعتا با الیاف نیمه ترکیبی ، تفاوت دارند. مانند ریون و یا الیاف طبیعی مانند کتان. نایلون توسط شرکت دو پونت در اواسط 1930 به عنوان انتخابی دیگر از جوراب های ابریشمی ساخته شد.

پلی آمید الیاف دار چگونه ساخته می شود؟

درحالیکه پلی آمید الیاف دار از شرکت و کارخانه ای تا شرکت و کارخانه ای دیگر متفاوت است، همگی از پلی آمید مونومر استخراج می شود. در بعضی موارد، ممکن است پلی آمید از منابع دیگری استخراج شود، اما منبع رایج این مونومر ها روغن نفتی می باشد.

این سوخت فسیلی به روغن خام نیز مشهور است و بهترین ماده برای انواع پلاستیک ها و سوخت ها می باشد. روغن نفتی منبع غیر قابل تجدید است و فواصل طولانی زمان می برد تا به دست آید. علاوه بر این، این ترکیب اصلی کاملا آلوده کننده است که در نتیجه این معنی را می دهد که فرآیند تولید پلی آمید الیاف دار قرار نیست کاملا در محیطی بی خطر صورت بگیرد.

پلی آمید الیاف دار چگونه استفاده می شود؟

پلی آمید

هنگامی که تعریف کامل شیمیایی پلی آمید مشاهده می شود، می توان گفت که این نوع پلی آمید تقریبا در هر آنچه که مشتری بخواهد می تواند استفاده شود. در هر صورت پارچه ی ابریشم در انواع و اقسام پوشاک ها کاربرد داردو بسیاری از لباس ها پیش از آمدن پارچه های ترکیبی و نیمه ترکیبی، ساخته شده است. در مطالب بعدی از پلی آمید الیاف دار بیشتر خواهیم گفت. امیدواریم از این مطلب راضی بوده باشید.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
نحوه برآورد قیمت پلی آمید
02165432758