گرانول پلی کربنات
مهمترین ویژگی های گرانول پلی کربنات چیست
دسامبر 29, 2019
گرانول پلی کربنات
بررسی 4 فاکتور مهم گرانول پلی کربنات
ژانویه 7, 2020

3 فاکتور مهم پلی کربنات

پلی کربنات

پلی کربنات یکی از بهترین، کم هزینه ترین و سبک ترین ماده در صنایع گوناگون می باشد. این ماده به دلیل مقاومت و کیفیتی که دارد، از پر طرفدارترین مواد اولیه بوده  و برای کار با آن به تجهیزات ویژه ای نیاز است. در این مطلب تلاش کردیم تا 3 فاکتور مهم از این محصول را برای شما بگوییم. با ما همراه باشید. پیشتر نیز مهمترین ویژگی های گرانول پلی کربنات را برای شما گفتیم. می توانید با مراجعه به مقاله ی قبلی، این مطلب را بخوانید.

فاکتورهای مهم پلی کربنات چه می باشند؟

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، این ماده از کم هزینه ترین و سبک ترین مواد برای ساخت و ساز می باشد.  اما علاوه بر این ویژگی ها، این ماده فاکتورهای دیگری دارد که عبارتند از:

شفافیت

کلیدی ترین ویژگی پلی کربنات شفافیت آنها است. پلی کربناتهای چند وجهی، هنگام ساخت پنجره ها، دیواره ها، و سقف سازی، روشنایی را بالا می برند. این ماده محیط پر آرامشی ساخته و در عین حال عایق حرارتی مطمئنی را به وجود می آورد.

از ویژگی های خوب این ماده می توان گفت که پلی کربنات می تواند به راحتی رنگ شود تا انتقال نور را تنظیم کند، سایه ها را متعادل و گرمای درون ساختمان را کاهش دهد.

اشعه ی آفتاب و فرابنفش

این ماده با داشتن استاندارهای لازم، مقاومت بالایی در برابر نور آفتاب، اشعه ی فرابنفش و شرایط جوی دارد.

ویژگی های پلی کربنات

قابلیت بازیافت

از دیگر ویژگی های این ماده می توان به بازیافت شدن اشاره کرد. اما بازیافت شدنشان آسان نیست. به دلیل مقاومت بالایی که پلی کربناتها دارند، در ساخت سی دی، دی وی دی و غیره به کار می روند. به همین دلیل نمی توان آنها را کاملا بازیافت کرد.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
مهمترین ویژگی های گرانول پلی کربنات چیست

امیدواریم با خواندن این مطلب با ویژگی های دیگر پلی کربنات بیشتر آشنا شده باشید.

02165432758