پلی آمید
قیمت پلی آمید در جهان
نوامبر 16, 2019
تور ماهیگیری
مهمترین ویژگی خرید تور ماهیگیری
نوامبر 30, 2019

مهمترین خصوصیت های پلی آمید

پلی آمید

پلی آمید گروهی از پلیمرها می باشند که متشکل از واحدهای تکراری متصل با گروه آمیدها هستند. پلی آمید با واکنش اتم های کربن بسیاری با مونومرها به وجود می آیند. پلی آمیدها به دلیل کاربردهای تنظیم پذیر و قیمت های قابل قبولشان در کالاهای بسیاری استفاده می شوند. شما می توانید برای خواندن مطلب قیمت پلی آمید در جهان، به سایت ما مراجعه نمایید.

ویژگی های پلی آمید

پلی آمیدهای الیاف دار در واکنش مونومرهای بسیاری به وجود می آیند، که اتصال مولکول ها در مجموعه ی آمیدها را رخ می دهد. این به وجود آمدن ممکن است به دلیل کنش و واکنش دیامین و دی کربوکسیل اسید با یکدیگر بوده یا ممکن است به دلیل آمینو اسید چگالی خودشان یا فرآمده ی آمینو اسید شکل گرفته باشند.

از مهمترین پلیمرها می توان به نایلون اشاره کرد. مجموعه ای کاملا چندکاره که در پارچه و نایلون حتما وجود دارد.

نمونه ها

از انواع پلی آمید می توان به نایلون، پلی استرها، آرامیدها، پلی کربنات و غیره اشاره کرد. این ماده استقامت و کشش بالایی دارد اما پلی آمید6 می تواند آب را جذب کند و کشش بالایی نیز دارد. پلی آمیدها سخت هستند و در برابر سایش مقاوم می باشند. همچنین در دو نوع الیاف دار و ماده، تولید می شود.

پلی آمیدها

برخی از این آمیدها در ماشین نیز استفاده می شوند. رونق گرفتن پلی آمیدها در این چند سال اخیر، به دلیل افزایش استفاده از آنها در خودروها می باشد. به عنوان مثال: در بدنه های باتری، شلنگ های ترمز، گِیج ها، گلگیرها.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
میانگین قیمت پلی آمید 6 در بازارهای جهانی

استفاده از این ماده، وزن خودرو را کاهش می دهد اما در عوض سوخت بنزین یا گازوئیل را افزایش داده که این امر در کاهش آلودگی هوا، تاثیر بالایی دارد.

در این دوران و در سال های اخیر استفاده و کاربرد پلی آمید رشد بسیاری داشته و تقریبا در بسیاری از کالاهای امروزی، این ماده به کار رفته است.

امیدواریم از مطلبی که درباره ی پلی آمید برای شما نوشتیم، راضی بوده باشید.

02165432758