مزایا و معایب پلی کربنات بی رنگ

پلی کربنات
خواص پلی کربنات بی رنگ
نوامبر 11, 2020
پارچه
مزایا و معایب پلی آمید
ژانویه 2, 2021

مزایا و معایب پلی کربنات بی رنگ

پلی کربنات

همانطور که می دانید پلی کربنات بی رنگ دارای ویژگی های مختلفی می باشد. در مطالب قبلی شما را با خواص پلی کربنات بی رنگ آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد این نوع ورقه ها اطلاعات بیشتری به دست آورید.

مزیت های پلی کربنات بی رنگ

از پلی کربنات ها در موارد مختلفی از جمله ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. از آنجا که جایگزین های سبک تری برای شیشه و فیلتر UV طبیعی هستند، در طیف وسیعی از کاربردها جایگزین شیشه می شوند. برخی از محبوب ترین موارد استفاده عبارتند از:

  • پنجره های شفاف در مدل های مختلف
  • پنجره های نیمه شفاف رنگی در مدل های نمونه اولیه
  • پخش کننده ها و لوله های نوری برای LED ها
  • مدل های چاپ شده سه بعدی برای مناطقی با گرمای زیاد
  • لوله های شفاف برای نمونه های اولیه تجهیزات ورزشی
  • قالب های شفاف برای ریخته گری یورتان و سیلیکون
پلی کربنات بی رنگ

معایب پلی کربنات بی رنگ

حساس به خراشیدن – پلی کربنات ها، اگرچه در برابر ضربه زیاد مقاوم هستند، اما در برابر خراشیدن حساس هستند. به همین دلیل ترجیح داده نمی شود از آنها در سطوح شفاف مانند یک عینک استفاده شود. و حتی اگر از آنها استفاده شود، برای محافظت با یک لایه مقاوم در برابر خراش پوشش داده می شوند.

سمی – به دلیل آزاد شدن بیس فنول A (معروف به BPA) در هنگام تخریب به دلیل تماس مواد با آب، پلی کربنات ها خطرناک در نظر گرفته می شوند. عمدتا، تمام پلی کربنات ها با ترکیبی از BPA و COCl2 ساخته می شوند. با این حال، به دلیل اثر سمی ترشح BPA، امروزه بسیاری از پلی کربنات ها بدون BPA ساخته می شوند، که عمدتا برای کاربردهای مربوط به مواد غذایی یا آب فاسدشدنی کاربرد دارند.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
پلی کربنات طوسی چه ویژگی هایی دارند؟

برای خرید پلی کربنات بی رنگ با بهترین کیفیت با کارشناسان ما با شماره 02165432758 در تماس باشید.

02165432758