بررسی مهمترین کاربردهای پلی کربنات

گرانول پلی کربنات
بررسی 4 فاکتور مهم گرانول پلی کربنات
ژانویه 7, 2020
پلی کربنات در صنعت پزشکی
مهمترین کاربردهای پلی کربنات بی رنگ در صنعت پزشکی
ژانویه 20, 2020

بررسی مهمترین کاربردهای پلی کربنات

تولیدات پلی کربنات

در این مطلب بر آن هستیم تا برای شما به بررسی مهمترین کاربردهای پلی کربنات بپردازیم. با ما همراه باشید تا از این محصول پر کاربرد بیشتر بدانید. پیشتر نیز به بررسی 4 فاکتور مهم گرانول پلی کربنات پرداختیم که می توانید با مراجعه به مقاله ی قبلی این مطلب را بخوانید.

پلی کربنات چه فاکتورهایی دارد؟

همانطور که می دانید پلی کربناتها از ترموپلاستیک سخت ساخته شده اند. در برابر ضربه های شدی، مقاوم و مستحکم بوده و دچار مشکل نمی شود. دمای بالا و گرما را به راحتی تحمل کرده و رطوبت کمی را جذب می کند. علاوه بر فاکتورهای گفته شده، از دیگر ویژگی های پلی کربناتها می توان به ولتاژ بالا و فرکانس پایین اشاره کرد. این ویژگی ها باعث شده تا پلی کربنات به یکی از مواد اصلی و اساسی قطعات الکتریکی و الکترونیکی تبدیل شود.

همچنین مقاومت و استحکام در برابر ضربه و شفافیت، این محصول را به عنوان یک ماده ی ایده آل برای برخی از کاربردهای ساختاری شفاف تبدیل کرده است.

کاربردهای متدوال

از کاربردهای متداول پلی کربنات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده و کاربرد در اتصلات، محصولات و قطعات الکتریکی؛ نگهدارنده های قلم مو؛قطعات و تجهیزات دیالیز؛ لوله ها و تجهیزات پزشکی؛ گاما؛ دستگیره؛ غلطک؛ روکش ابزار؛ محافظ دستگاه؛ اتصالات.

همچنین این ماده قابل بازیافت و استفاده ی مجدد می باشد.

کاربردهای دیگر

از پلی کربناتها بیشتر از شیشیه برای پنجره و ورودی ها استفاده می شود. به دلیل مقاومت و کیفیتی که دارد، در بخش های تجاری و به صورت گسترده در مهد کودک ها، عرصه های ورزشی، ایستگاه های راه آهن، گاراژها و غیره با فرم و شکل ورق یا لباس کاربرد دارد.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
خرید و فروش پلی آمید با قیمت مناسب

البته باید در نظر داشت که پلی کربنات استفاده و کابردهای محدود نداشته و می تواند در صنعت های مختلف و گوناگون استفاده شود.

02165432758