دانستنی هایی درباره ی پلی آمید ساده

خرید تور ماهیگیری
هرآنچه که پیش از خرید تور ماهیگیری باید بدانید
اکتبر 30, 2019
پروپیلین با تالک
کاربردها و عوامل موثر بر قیمت پروپیلین با تالک
نوامبر 9, 2019

دانستنی هایی درباره ی پلی آمید ساده

پلی آمید

پلی آمید ساده

پیشتر برای شما درباره پلی آمید ساده صحبت کردیم و اکنون می خواهیم برای شما در این خصوص بیشتر بگوییم. همچنین می توانید برای خواندن مقاله ی هرآنچه که پیش از خرید تور ماهیگیری باید بدانید، به سایت مراجعه کرده و مطلب مورد نظرا را بخوانید.

العمل های پلی آمید ساده برای طراح ها یا پردازنده ها

پلی آمیدها مولکول های بزرگ با واحدهای تکرارشونده، وابسته به واحدهای آمید هستند. پلی آمید ساده می تواند به دو دسته ی طبیعی یا غیر طبیعی (مصنوعی) تقسیم شود. مثال پلی آمید ساده از نوع طبیعی عبارت است از پروتئین ها، که شامل ابریشم و پشم می شود. پلی آمید مصنوعی یا غیر طبیعی می تواند از طریق پولیمریزه شدن یا آمایش فاز جامد، رشد کند. این بخش شامل موادی مانند نایلون، الیاف آرامید و پلی سدیم، می شود. پلی آمیدهای مصنوعی معمولا در محصولات نساجی، برنامه های خودکار، فرش ها و یا لباس های ورزشی، بسته به دوام و کشش آنها استفاده می شود.

دستورالعمل ها برای شناخت اعضای واحد خانواده ی پلی آمید ساده استفاده می گردد و ممکن است برای شیمی دان ها مهم و حائز اهمیت باشد. حال آیا این دستورالعمل ها برای طراح ها یا پردازنده ها کاربردی دارد؟

خب بله در نمادهای شیمی خیلی کمک می کند. هرچه شماره ی این دستورالعمل افزایش پیدا کند، پلیمر هم بیشتر شبیه به پلی اتین عمل می کند. در مقابل آب مقاومت بهتر و بالاتری خواهد داشت اما نرم تر و ضعیف تر شده و دمای پیچش کمتری دارد.

پلی آمید

فرآیند پلی آمید ساده چیست؟

پلی آمیدها می توانند تمامی روش های پردازش مذاب را طی کنند. هرچند گرانروی مذاب کمتر پلی آمیدها، به توجه بیشتر و خاصی نیاز دارد. البته به دلیل ماهیت نیمه کریستالی، فرایند باید مدیریت شود تا خواص فیزیکی اهداف ترکیبشان را بهینه کنند. امیدواریم از مطلبی که برای پلی آمید ساده تهیه کردیم راضی بوده باشید.

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
پلی آمید الیاف دار چیست؟
02165432758