پلی آمید چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

پلی کربنات بی رنگ
3 مشخصه مهم پلی کربنات بی رنگ
مارس 10, 2020
گرانول
گرانول پلی کربنات چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
جولای 21, 2020

پلی آمید چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

پلی آمید PA

همانطور که می دانید پلی آمید یکی از موادی است که از آن در صنایع مختلفی استفاده می شود.

در این مقاله می خواهیم در مورد این ماده اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم و شما را با مزیت ها و کاربرد های آن بیشتر آشنا کنیم.

همچنین اگر می خواهید در مورد مشخصات مهم پلی کربنات بی رنگ نیز اطلاعاتی به دست آورید می توانید مطالب قبلی را مطالعه کنید.

پلی امید

مشخصات پلی آمید

پلی آمیدها (PA) یا با واکنش یک دیاکسید با یک دیامین یا با پلیمریزاسیون حلقه لاکتامها تولید می شوند. آنها می توانند دارای تم آلیفاتیک، نیمه آروماتیک یا کاملاً آروماتیک باشند. پلی آمیدهای آروماتیک که aramids نامیده می شوند دارای مقاومت بالاتر، حلال بهتر، مقاومت در برابر شعله و گرما و پایداری ثانویه بیشتر نسبت به تمام آمیدهای آلیفاتیک (نایلون) هستند اما تولید آن ها بسیار گران تر و دشوار تر می باشد.

دو آمید مهم آروماتیک عبارتند از: پلی (p فنیلن ترفتالاتالاید)، همچنین با نام Kevlar، و پلی (m فنیلن ایزوفتالامید) شناخته می شود. ساختار کاملاً آروماتیک و پیوندهای هیدروگون قوی بین زنجیره های آرام باعث ایجاد نقاط ذوب بالا (عموماً بالاتر از دمای تجزیه آنها\u003e 750 K)، استحکام کششی فوق العاده بالا در وزن کم و مقاومت در برابر شعله و گرما بسیار عالی و همچنین ثبات ابعادی خوب و مقاومت در برابر حلال در دمای اتاق و درجه حرارت بالا می باشد.

پلی آمیدهای آلیفاتیک در مقیاس بسیار بزرگتر از پلی آمیدهای کاملاً آروماتیک تولید می شوند و مهمترین درجه ترموپلاستیک مهندسی هستند. در صورت تزریق قالب آمورف یا فقط بلور متوسط ​​هستند، اما درجه تبلور را می توان با استفاده از کشش مکانیکی برای کاربردهای فیبر و فیلم بسیار افزایش داد. دو پلی آمید مهم عبارتند از: پلی (هگزامتیلن آدیپامید) (نایلون 6،6) و پلی کاپرولاکتام (نایلون 6).

این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.
بررسی قیمت پلی آمید

برای تهیه بهترین انواع پلی آمید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

02165432758